Martinský rínok

FLASH SPRÁVY
nové články

Deti a nakupovanie

Zdroj obrázku:unsplash.com

Poznáte ten pocit, keď zistíte, že chtiac-nechtiac musíte vyraziť na nákupy – s deťmi? Manažovať veľký nákup s deťmi dá poriadne zabrať. V záplave množstva farebných škatuliek, cukríkov a ľudí vedia byť naozaj náročnými spoločníkmi. Aj keď sú vaše deti vychované dobre, niektoré veci sa v ich sprievode občas stávajú desivým zážitkom. Práve nakupovanie je podľa štatistík jednou z najviac stresujúcich aktivít. Pritom nakupovanie s deťmi je pravidelná činnosť, ktorú musí absolvovať azda každý rodič.

Bez ohľadu na vek sú deti vnímavé bytosti a v nákupnom centre plnom nových podnetov, lákavých farieb a produktov sú občas ako odtrhnuté z reťaze. Prosia, dožadujú sa zbytočností, prenášajú tovar z regálu do regálu alebo ho úmyselne schovávajú. Na nakupovanie si vyhraďte dostatok času. K pohodovému pocitu prispeje aj fakt, ak deti zoberiete do obchodov odpočinuté a najedené. Staršie deti môžete poveriť konkrétnymi úlohami, ktoré možno ľahko pretvoriť na hru, zároveň vám môžu s nákupom pomôcť. Stanú sa dôležitými pomocníkmi a samy sa môžu čoto naučiť. Vyžaduje si to trpezlivosť, ale môžete si byť isté, že v tomto prípade sa isto oplatí.

Nedajte sa vydierať plačom a krikom dieťaťa, inak sa naučí, že dostane všetko, len čo sa rozmrnčí. Rýchlo zistí, že je nepríjemné odopierať mu niečo na verejnosti, preto bude svoje požiadavky stupňovať. 

Vo všeobecnosti môžeme povedať, že deti by sa mali naučiť chápať nákup s mamou už odmalička ako svoju vlastnú úlohu.

unsplash.com

Niekedy však – keď sa z tichého nariekania napriek všetkým možným snahám o zachovanie pokoja vyvinie hlasná búrka vzbury a dieťa sa z trucu, ktorý sa stále stupňuje, nejako nevie samo dostať – nepomôže nič. Žiadne pravidlá, žiadne dohováranie. Potom musíte len energicky zasiahnuť – zúrivé dieťa zobrať pod pazuchu, pohľadať východ a ísť k autu. Tu je najlepšie miesto na to, aby búrka prehrmela. Diskutovanie a karhanie veľmi nepomôže – hlavne preto, že riskujeme, že sa nám iní zákazníci začnú miešať do výchovy a dieťa, keď vycíti ich „spriaznenosť“, nie je možné nijako upokojiť. V takýchto prípadoch je dobré nechať nákupný vozík na mieste a pokúsiť sa o štvrťhodinku o nakupovanie znova. Mnohé mamy už vedia, ako sa niekedy ostatní zákazníci ako samozvaní experti radi miešajú do boja medzi mamou a dieťaťom. V takejto chvíli myslite na vaše vlastné nervy, nenechajte sa vyprovokovať a otočte sa takýmto „expertom“ chrbtom.

nové články