Prehľad správ
- PRAVDA.sk: Montreal na nohách: Canadiens sú v play off po štyroch rokoch, Slafkovský prišiel o štvrť milióna
- HNonline.sk: Kedysi to trvalo len pár dní, dnes aj pol roka. Cudzinecká polícia si pri vybavovaní žiadostí dáva načas
- TERAZ.sk: PS: Dankovi dodáme podpisy na mimoriadnu schôdzu k transakčnej dani
- SITA.sk: Prídavky, dôchodky aj dávky v nezamestnanosti. Matovič zverejnil, čo všetko chce vláda zrušiť či obmedziť
- STANDARD.sk: Sezóna na kúpu realít vrcholí. Ich ceny tlačia nahor aj výkyvy na finančných trhoch
- INDEX.SME.sk: Vyššie dane za byty či chalupy môže koalícia schváliť už v máji. Dohoda sa blíži
- POSTOJ.sk: Nemecko od 6. mája už nelegálnych migrantov pravdepodobne nevpustí – ak Merz opäť neustúpi
- TREND.sk: Politici im sľubovali nízke ceny. Slováci, Poliaci a Maďari v realite čelia vysokej inflácii
- ZIVE.AKTUALITY.sk: Nový slovenský superpočítač má sklz pre kroky úradníkov aj čakanie na revolučný procesor. Politici nám povedali detaily
- TVNOVINY.sk: Tri hromadné prepúšťania za týždeň. Podľa opozície vláda zlyháva, tá kontruje historicky najnižšou zamestnanosťou
- TA3.com: Pri policajnej kontrole vám postačí už iba smartfón. Takto si vytvoríte digitálne doklady
Najnovšie články
Krémová pistáciová plnka obalená v čokoládovej kruste je na sociálnych sieťach...
Prvýkrát astronómovia spozorovali tento asteroid na možnej kolíznej dráhe so...
Chcete mať v záhrade jeden z najkrajších a najelegantnejších stromov, ktorý...
Francúzsky prezident Emmanuel Macron v reakcii na signály prezidenta Trumpa,...
Talianska kuchyňa, tradícia, alebo marketing?
Krémová pistáciová plnka obalená v čokoládovej kruste je na sociálnych sieťach proste všade. Najnovší trend vás možno obišiel. Ale dlho mu neuniknete. Dubajská čokoláda sa už stala mainstreamom.
Po originálnom produkte ako prví vytvorili svoje vlastné verzie luxusní výrobcovia čokolády. Keď Lidl uviedol na trh vlastnú verziu dubajskej čokolády, objavili sa správy o ľuďoch, ktorí stáli v rade pred otvorením obchodov. Vypredal sa v priebehu niekoľkých hodín, napriek tomu, že nákupy boli obmedzené. Značka čokolády Lindt uviedla na trh svoju verziu koncom minulého roka – vysoká cenovka neodradila nakupujúcich. Potom sa k mánii pridali aj lacnejší maloobchodníci a dnes ju už ponúkajú všetci. Existuje množstvo napodobenín pôvodnej Dubajskej čokolády.
Originál prišiel na svet v roku 2021. Sarah Hamouda, britsko-egyptská občianka žijúca v Dubaji, inžinierka a nie cukrárka, alebo čokolatérka, keď čakala svoje druhé dieťaťa, mala chuť na niečo sladké, čo jej obchod nevedel ponúknuť. Na upokojenie chute si pripravila čokoládovú tyčinku so sladkou, mazľavou náplňou z pistáciového krému a tahini (pasta vyrobená z lúpaného, jemne opraženého a následne pomletého sezamu) s chrumkavým knafeh (tradičný arabský dezert vyrobený z tenkých slížikov, ktoré sú namočené v sladkom cukrovom sirupe).
Takto vlastne vytvorila svoju čokoládovú tyčinku. Ďalej v tom pokračovala s pomocou šéfkuchára Nouela Catisa Omamalina, vyštudovaného cukrára, ktorý sa živil ako kulinársky konzultant v Dubaji. Spolu vytvorili mnoho verzií. Produkt neustále zdokonaľovali a testovali. Aj po spustení výroby pokračovali vo vylepšovaní receptov. Začiatkom roka 2023 bol recept už ustálený. Produkt bol sladký, krémový, chrumkavý, s čokoládovou škrupinou zdobenou farebnými škvrnami.

Keď produkt začali predávať prostredníctvom vlastného internetového obchodu, nebol to okamžitý úspech. Sociálne médiá sú dôvodom rýchleho vzostupu popularity Dubajskej čokolády. Sarah Hamouda skúsila poslať vzorky miestnym influencerom. Jednou z nich bola Maria Vehera, ktorá zverejňuje videá, na ktorých skúša nové pochúťky vo svojom aute. Video, na ktorom ochutnávala Dubajskú čokoládu, sa stalo virálnym v decembri 2023 a teraz má viac ako 122 miliónov zhliadnutí. V rozhovore pre New York Times tento rok Sarah Hamouda uviedla, že jej spoločnosť okamžite po videu dostala viac ako 30 000 objednávok.
Čokoláda z Blízkeho východu nie je produkt tradične známy a populárny vo svete. Dokonca aj na miestach, ako sú Spojené arabské emiráty, sú etablované prestížne medzinárodné značky, ktoré sú tradične populárnejšie ako miestne čokoládové výrobky. Na Salon du Chocolat v Paríži minulú jeseň, na veľtrhu čokoládového priemyslu, si nákupcovia všimli pochúťku naplnenú pistáciami. Až tam sa začala cesta Dubajskej čokolády do sveta.
Výrobcovia a predajcovia dobre vedia, že kupujúci väčšinou uprednostňujú ochutenú čokoládu. Preto ponúkajú široký sortiment plnených čokolád, najčastejšie vo forme veľmi sladkej tyčinky s hustou náplňou. Dubajská čokoláda vlastne nie je čokoláda, ale sú to cukrovinky, sploštené, aby mali tvar tyčinky.
Reštaurácie sú najväčším inovačným laboratóriom na svete. Ak viete, čo sa deje tam, vidíte trendy. Subjekt Tastewise monitoruje jedálny lístok v reštauráciách vo Veľkej Británii, USA a v deviatich ďalších krajinách. Tiež sleduje blogy o tom, čo ľudia varia doma a ktoré recepty sú publikované na sociálnych médiách a ktoré sú najviac populárne. V čase, keď sa produkt dostane na až pulty supermarketu, bude tento trend už 12 až 18 mesiacov starý. Tastewise označil Dubajskú čokoládu ako trend v januári 2024.

Nikto síce konkrétne nepredpovedal vzostup Dubajskej čokolády, ale existovali náznaky, že svet je na takýto produkt pripravený. Na západe už nejaký čas rastie záujem o stredomorské a blízkovýchodné potraviny. Expanzia pistácií už bola prítomná všade. Pred tromi rokmi analytici z Tastewise upozornili na rastúcu popularitu kombinácie pistácií a čokolády. Chute Blízkeho východu sú tiež čoraz módnejšie v sladkých pochúťkach.
Bude tento trend pokračovať? To je to, čo chcú výrobcovia a predajcovia vedieť a čo analytici Tastewise monitorujú. Rastúci počet verzií Dubajskej čokolády im naznačuje, že trend bude asi pokračovať. Menší výrobcovia čokolády a domáci kuchári vytvárajú svoje vlastné verzie. Má to aj iný dôvod. Dubajská čokoláda je ako produkt zjavne vhodnejšia pre malých výrobcov. Nedá sa vyrobiť pri zachovaní pôvodných vlastností vo veľkom meradle. Prečo? Pretože knafeh je veľmi chrumkavý a krehký a na veľkej výrobnej linke je potrebné použiť veľa technológie, aby bolo možné knafeh zakryť čokoládou tak, aby si stále zachoval chrumkavosť. Bez nej je to len ďalšia sladká čokoládová tyčinka s pistáciovou príchuťou.
V každom prípade, nejeden tohtoročný šibáč si odnesie domov túto sladkú, lepkavú po pistáciách chutiacu pochúťku.
Podporte článok zdieľaním
Facebook
Email
Telegram
WhatsApp
Pocket
Článok pokračuje pod reklamou
Prehľad správ
- PRAVDA.sk: Montreal na nohách: Canadiens sú v play off po štyroch rokoch, Slafkovský prišiel o štvrť milióna
- HNonline.sk: Kedysi to trvalo len pár dní, dnes aj pol roka. Cudzinecká polícia si pri vybavovaní žiadostí dáva načas
- TERAZ.sk: PS: Dankovi dodáme podpisy na mimoriadnu schôdzu k transakčnej dani
- SITA.sk: Prídavky, dôchodky aj dávky v nezamestnanosti. Matovič zverejnil, čo všetko chce vláda zrušiť či obmedziť
- STANDARD.sk: Sezóna na kúpu realít vrcholí. Ich ceny tlačia nahor aj výkyvy na finančných trhoch
- INDEX.SME.sk: Vyššie dane za byty či chalupy môže koalícia schváliť už v máji. Dohoda sa blíži
- POSTOJ.sk: Nemecko od 6. mája už nelegálnych migrantov pravdepodobne nevpustí – ak Merz opäť neustúpi
- TREND.sk: Politici im sľubovali nízke ceny. Slováci, Poliaci a Maďari v realite čelia vysokej inflácii
- ZIVE.AKTUALITY.sk: Nový slovenský superpočítač má sklz pre kroky úradníkov aj čakanie na revolučný procesor. Politici nám povedali detaily
- TVNOVINY.sk: Tri hromadné prepúšťania za týždeň. Podľa opozície vláda zlyháva, tá kontruje historicky najnižšou zamestnanosťou
- TA3.com: Pri policajnej kontrole vám postačí už iba smartfón. Takto si vytvoríte digitálne doklady
Najnovšie články
Pred šiestimi rokmi, potom, čo Nathalie Bondil počula o lekároch,...
Krémová pistáciová plnka obalená v čokoládovej kruste je na sociálnych sieťach...
Prvýkrát astronómovia spozorovali tento asteroid na možnej kolíznej dráhe so...
Chcete mať v záhrade jeden z najkrajších a najelegantnejších stromov, ktorý...
Francúzsky prezident Emmanuel Macron v reakcii na signály prezidenta Trumpa,...
Talianska kuchyňa, tradícia, alebo marketing?