Prehľad správ
- HNonline.sk: V Európe opäť dražie plyn. Ministerka Saková ho prikazuje tlačiť do zásob, stáť to bude 57 miliónov eur
- PRAVDA.sk: Danko nesúhlasí so zvyšovaním dane z nehnuteľností ani novými QR platbami. Nástojí na zrušení transakčnej dane
- TREND: Francúzska vláda má na krku miliardový škandál. Podľahla lobingu známej firmy
- TERAZ.sk: Fico: Rezort dopravy naplnil 40 % z cieľov v programovom vyhlásení
- SITA.sk Niektoré domácnosti už môžu onedlho zaplatiť za elektrinu viac. Čas na poriadok v ističoch sa kráti
- STANDARD.sk Lekári v Senáte USA si zobrali na mušku vakcíny proti covidu
- INDEX.SME.sk Kauza falošných penziónov: Nielen ľudia okolo Bödöra. Dotácie na domy využili viacerí
- ZIVE.AKTUALITY.sk: O havarijnom stave mosta v Poprade sa vedelo, podobný je aj v Bratislave
- TVNOVINY.SK: Severovýchod Slovenska sa má na čo tešiť. Vyzerá to tak, že preplatky za energie budú vysoké
- TA3.com: Minister Šaško upokojuje verejnosť, dostupnosť liečby vraj ohrozená nebude. Jeho vyhláška čelí vlne kritiky
Najnovšie články
Viac ako 46 miliónov ľudí vo svete trpí Alzheimerovou chorobou....
V posledný aprílový deň uplynie presne 80 rokov od smrti Adolfa...
Pred šiestimi rokmi, potom, čo Nathalie Bondil počula o lekároch,...
Krémová pistáciová plnka obalená v čokoládovej kruste je na sociálnych sieťach...
Prvýkrát astronómovia spozorovali tento asteroid na možnej kolíznej dráhe so...
Generácia Z, teda ľudia narodení medzi rokmi 1997 a 2012, míňa viac na luxus, než investuje, ako šetrí do rodinného rozpočtu, alebo na vlastnú nehnuteľnosť. Dôvodom je postoj tejto generácie, že ich finančná budúcnosť je vopred odsúdená na neúspech. V zúfalstve nad nepriaznivou ekonomickou situáciou míňajú na potešenie, ktoré prináša okamžité uspokojenie.
Generácia Z verí, že si nikdy nebudú môcť kúpiť dom, mať deti, alebo si sporiť na dôchodok. Neboja sa však minúť prehnané sumy na luxusný a zbytočne predražený tovar. Trh s luxusom zažíva demografický posun zákazníkov a mileniáli a mladí spotrebitelia generácie Z ho pretvárajú. Podľa analýzy spoločnosti Brain & Company sa predpokladá, že generácia Z bude do roku 2025 tvoriť 70 % zákazníkov luxusných obchodov, čím prekoná generáciu svojich rodičov.
Štúdia predpovedá, že výdavky generácie Z na luxusnom trhu budú do roku 2030 rásť trikrát rýchlejšie. Rast trhu s luxusom súvisí s nárastom bohatstva, ale aj s vplyvom sociálnych médií a influencerov, ktorí silne komunikujú s mileniálmi. Analýza spoločnosti Brain & Company tiež uvádza, že spotrebitelia generácie Z začínajú nakupovať luxusný tovar vo veku 15 rokov.
Trh s luxusným tovarom je svedkom spotrebiteľského posunu v demografii kupujúcich v dôsledku hnacej sily mileniálov a generácie Z. Títo mladší spotrebitelia sa nezúčastňujú len na trhu s luxusom; Pretvárajú ho. Podľa spoločnosti Bain & Company sa predpokladá, že do roku 2025 bude generácia Z a mileniáli predstavovať ohromujúcich 70% výdavkov na luxus, čím prekonajú svojich náprotivkov z generácie X a baby boomu.
Tento posun v správaní spotrebiteľov nie je len o tom, kto nakupuje, ale aj o tom, ako nakupujú. Digitálna éra priniesla nové spôsoby nakupovania a nárast online nakupovania je významným trendom. Pričom 96% spotrebiteľov generácie Z v Spojených štátoch uviedlo, že v prvom štvrťroku 2023 nakupovali online aspoň raz mesačne.
Dnešní rodičia nepreháňajú, keď hovoria, že dnešné deti sú prilepené k telefónom. Generácia Z bola vychovaná s prístupom k technológiám a vyrástla s prístupom na internet. Ak sú mileniáli „digitálnymi domorodcami“ počítačov, generácia Z sú „mobilnými domorodcami“ zvyknutými na smartfóny. Väčšinu svojho voľného času trávia online – chatovaním v aplikáciách na odosielanie správ, hraním online hier, aktualizáciou svojich sociálnych médií.

Digitálny vek priniesol nové spôsoby nakupovania a mladšie generácie sú v popredí týchto zmien. Významným trendom je nárast online nakupovania,
Kľúčové zistenia výskumu „Globálny trh s luxusným tovarom konštatuje, že:
- generačné trendy sú hlavnou hnacou silou rastu na trhu s luxusným tovarom. Predpokladá sa, že výdavky generácie Z a Gen Alpha budú do roku 2030 rásť trikrát rýchlejšie ako výdavky iných generácií a budú tvoriť tretinu trhu.
- USA a Európa naďalej vedú na trhu luxusného tovaru, ale objavujú sa nové trhy. Juhovýchodná Ázia a Kórea vykazujú silný rastový potenciál, zatiaľ čo indický luxusný trh by sa mohol do roku 2030 rozšíriť na 3,5-násobok svojej súčasnej veľkosti.
- Napriek ekonomickým výzvam trh s luxusom preukázal v roku 2022 odolnosť s pozitívnym rastom pre 95% značiek. Trh je lepšie vybavený na zvládnutie ekonomických turbulencií v dôsledku väčšej a koncentrovanejšej spotrebiteľskej základne.
- Trh s luxusom sa vyvíja s konvergenciou luxusu a umenia. Luxusné značky prekračujú svoju pôvodnú podobu, zakorenenú v remeselnom spracovaní a funkčnej dokonalosti, smerom k širším významom posilneným predstavivosťou a symbolickou silou.
- Spotrebiteľská základňa luxusného trhu sa rozširuje, pričom sa očakáva, že 400 miliónov spotrebiteľov v roku 2022 vzrastie do roku 2030 na 500 miliónov. Tento rast je poháňaný tým, že spotrebitelia sa stávajú informovanejšími a selektívnejšími, čo vedie k intenzívnejšej súťaži o lojalitu a obhajobu.

Okrem živého predaja luxusné značky využívajú aj platformy sociálnych médií na oslovenie svojho cieľového publika. Správa Medzinárodnej rady nákupných centier odhalila, že 85% generácie Z tvrdí, že sociálne médiá ovplyvňujú ich nákupné rozhodnutia, pričom TikTok a Instagram sú najlepšími platformami, ktoré ovplyvňujú ich nákupné rozhodnutia. Prieskum sa uskutočnil na vzorke1 008 respondentov z generácie Z vo veku od 16 do 26 rokov. Medzi účastníkmi boli pracovníci na čiastočný úväzok, pracovníci na plný úväzok, študenti a jednotlivci z rôznych životných situácií.
Kľúčové zistenia prieskumu: Spotrebitelia generácie Z sú poháňaní kariérou, majú averziu voči úverom a láka ich imerzívny maloobchod /imerzia=ponorenie, vnorenie/.
- Prieskum zistil, že nákupné návyky online a osobných kupujúcich sú takmer identické, čo naznačuje, že maloobchodníci by sa mali zamerať na ponúkanie pohodlia, kvality, rýchlosti a diverzifikovanej prítomnosti na fyzických aj digitálnych platformách.
- Štúdia odhalila, že 78% respondentov z generácie Z je znepokojených stavom americkej ekonomiky, pričom toto číslo sa zvýšilo na 84% medzi staršími jednotlivcami generácie Z (vo veku 23-26 rokov). Táto obava sa odráža v tom, že uprednostňujú nákupy so zľavami, pričom 48 % uprednostňuje maloobchodníkov s off-price a diskontmi.
- Napriek svojim ekonomickým obavám je 48% spotrebiteľov generácie Z ochotných zaplatiť prémiu za rýchlejšie doručenie online objednávok.
- Generácia Z si cení úspešnú kariéru pred najnovšími položkami, pričom viac spotrebiteľov generácie Z (41%) uvádza, že viac šetria, ako míňajú.
- Zodpovedné finančné návyky sú evidentné v ich platobných metódach, pričom 45% používa debetné karty ako svoj primárny zdroj platby, pred hotovosťou (21%) a kreditnými kartami (17%). Iba 3% často používajú možnosti kúpiť teraz, zaplatiť neskôr.
- Spotrebitelia generácie Z prejavujú lojalitu k značke poháňanú hodnotou, viackanálovými ponukami a zosúladením s vlastnými hodnotami. Viac ako polovica (56 %) je ochotná zaplatiť viac za produkty z udržateľných zdrojov.
- Zatiaľ čo generácia Z je často vnímaná ako online generácia, 97% nakupuje v kamenných obchodoch, čo je ovplyvnené bezprostrednosťou získania produktu a schopnosťou vidieť, dotknúť sa a vyskúšať výrobky pred nákupom.
- Sociálne médiá výrazne ovplyvňujú nákupné návyky generácie Z, pričom 85% tvrdí, že to ovplyvňuje ich nákupné rozhodnutia. Avšak odporúčania od priateľov a rodiny (56%), recenzie na webových stránkach produktov (54%) a interakcie so spolupracovníkmi v obchode a osobné videnie produktu (43%) majú väčšiu váhu ako influenceri (39%).
Luxusné značky berú tieto trendy na vedomie a podľa toho prispôsobujú svoje stratégie. Značky ako Burberry a Louis Vuitton sú v tomto lídrami. Podporujú živý predaj a ťažia z jeho výhod.
Podporte článok zdieľaním
Facebook
Email
Telegram
WhatsApp
Pocket
Článok pokračuje pod reklamou
Prehľad správ
- HNonline.sk: V Európe opäť dražie plyn. Ministerka Saková ho prikazuje tlačiť do zásob, stáť to bude 57 miliónov eur
- PRAVDA.sk: Danko nesúhlasí so zvyšovaním dane z nehnuteľností ani novými QR platbami. Nástojí na zrušení transakčnej dane
- TREND: Francúzska vláda má na krku miliardový škandál. Podľahla lobingu známej firmy
- TERAZ.sk: Fico: Rezort dopravy naplnil 40 % z cieľov v programovom vyhlásení
- SITA.sk Niektoré domácnosti už môžu onedlho zaplatiť za elektrinu viac. Čas na poriadok v ističoch sa kráti
- STANDARD.sk Lekári v Senáte USA si zobrali na mušku vakcíny proti covidu
- INDEX.SME.sk Kauza falošných penziónov: Nielen ľudia okolo Bödöra. Dotácie na domy využili viacerí
- ZIVE.AKTUALITY.sk: O havarijnom stave mosta v Poprade sa vedelo, podobný je aj v Bratislave
- TVNOVINY.SK: Severovýchod Slovenska sa má na čo tešiť. Vyzerá to tak, že preplatky za energie budú vysoké
- TA3.com: Minister Šaško upokojuje verejnosť, dostupnosť liečby vraj ohrozená nebude. Jeho vyhláška čelí vlne kritiky
Najnovšie články
Pochádza z Nemecka, hoci ho mnohí považujú za český vynález.
Viac ako 46 miliónov ľudí vo svete trpí Alzheimerovou chorobou....
V posledný aprílový deň uplynie presne 80 rokov od smrti Adolfa...
Pred šiestimi rokmi, potom, čo Nathalie Bondil počula o lekároch,...
Krémová pistáciová plnka obalená v čokoládovej kruste je na sociálnych sieťach...
Prvýkrát astronómovia spozorovali tento asteroid na možnej kolíznej dráhe so...