Prehľad správ

Najnovšie články

Postavička Hello Kitty dostala nového šéfa

Viete si predstaviť, že šéfujete jednej firme celých šesťdesiat rokov? A ešte k tomu, že do dôchodku pôjdete až ako 92-ročný? A to dobrovoľne. To sa v minulých dňoch udialo v Japonsku, kde zakladateľ, majiteľ a šéf firmy Sanrio v jednej osobe, pán Shintaro Tsuji odovzdal kormidlo svojmu vnukovi. Novým šéfom sa stal Tomokuni Tsuji. Následníkom Tsujiho sa pritom mal pôvodne stať jeho syn Kunihiko. V roku 2013 však zomrel na infarkt.
1.amazoncomnews.com
Zdroj fotografie: 1.amazoncomnews.com

V krajine vychádzajúceho slnka, kde majú najviac 100-ročných obyvateľov na svete a nie je tam núdza o aktívnych seniorov pracujúcich aj po osemdesiatke, to možno nie je až také nezvyčajné, ale táto výmena šéfa a jeho odchod na zaslúžený odpočinok (v 92-ke!) obletela svet a informovali o nej popredné svetové médiá. Prečo? Odpoveď je ukrytá aj u nás v dobre známej a populárnej postavičke bieleho mačiatka Hello Kitty. Pán Shintaro Tsuji bol od roku 1974, kedy Hello Kitty vznikla až doteraz jej jediným šéfom.

Zdroj ilustrácie:wikimedia.com

Prvá podoba Hello Kitty (White) z roku 1974. Jej pôvodné meno je Kitty White (Ešte dobre, že jej pôvodné meno už vtedy zmenili, dnes by Kitty Biela zaváňalo rasizmom a problémami s aktivistami celého sveta…).
Brand Hello Kitty patrí medzi najúspešnejšie marketingové značky sveta. Určite ste sa s ňou stretli na neprebernom množstve výrobkov od plyšákov, peračníkov, batohov pre školákov až po počítačové hry. Má aj svoj vlastný zábavný park a vraj sa čoskoro objaví aj vo filme od štúdia Warner Bros.

Začiatky brandu Hello Kitty boli, ako to už býva, skromné. Vznikla v roku 1974 v duchu japonského trendu kultúry roztomilosti. Veľmi rýchlo sa prepracovala na jej celosvetový symbol a firma zažila prudkú expanziu. Figúrka zarobila firme odvtedy osemdesiat miliárd dolárov. Z malej figúrky sa stalo kultúrne monštrum, ktorého malo podporovať predaj čohokoľvek.

Časy sa menia a Hello Kitty je už vekom pomaly zrelá dáma a tak aj záujem o ňu v posledných rokoch mierne ochabol. Vnuk Shintaro preberá podnik v nie najlepšej kondícii. Hodnota firma Sanrio, ktorá je kótovaná aj na burze, rok od roku klesá a najnovšie ju zasiahla tvrdo aj koronovírová pandémia. V súčasnosti sa akcie pohybujú na úrovni 15 USD. Pred siedmymi rokmi stáli viac ako štvornásobok dnešnej ceny. Vo fiškálnom roku 2019/20 sa zisky firmy prepadli o katastrofálnych 95%. Na vnuka teda čaká obrovská úloha, zastaviť úpadok firmy a dať jej novú perspektívu.

Zdroj fotografie: Archív MR
V Japonsku vyrazil v roku 2018 na trať aj rýchlovlak Shinkansen Hello Kitty. V mene marketingu sa spojili dve kultové japonské značky.
Zdroj fotografie: XL promotion

Americký hudobný oririginál a jeho marketingové skríženie s japonským brandom Hello Kitty.
Divokým make-upom a kostýmami známa americká rocková skupina KISS svoj hudobný marketing podporovala kadečím. Od futbalu až po truhly. Spojenie divokého rocku s firmou Sanrio a jej roztomilou Hello Kitty prinieslo, ako sa dnes krížencom hovorí – crossover. Čosi, ako keby sa spojil brand sladkého a slaného. Spolu na svet priniesli pre fanúšikov hudby skupiny KISS hrôzostrašne milučkých plyšákov v dizajne KISS a k tomu ešte aj tradičné podporné produkty, ako tričká a hrnčeky na kávu. Nekúp to!

Na vlne Hello Kitty sa zviezla aj iná tradičná americká značka, výrobca tenisiek.

Zdroj fotografie:Archív MR
Sanrio neudeľuje licencie ku zbraniam, ale s alkoholom problém nemajú. Napriek tomu, že je väčšinou ľudí vnímaná ako značka pre deti, Hello Kitty úspešne prešla cestou sprevádzania svojich fanúšikov až do dospelosti. A dospelí predsa môžu konzumovať alkohol. Existuje niekoľko pív Kitty od firmy Becks a taiwanské ovocné pivá. Nájdete sa aj celý rad rôznych vín a sektov.
Zdroj fotografie: Archív MR
Zdroj fotografie: Archív MR
Sieť kaviarní, gastronómia, koláčiky a rôzne iné sladkosti je ďalšia veľká oblasť kam sa Hello Kitty vybrala zarábať Sanriu peniaze.
sanrio
Zdroj fotografie: sanrio
Toalety v Japonsku sú iné ako tie u nás. Sú to technické zázraky. Na rozdiel od našich jednoduchých, japonské majú rôzne funkcie, ako napr. je regulovaná teplota vody, sedačky, jej automatické zdvíhanie, regulovanie pH vody a niektoré vedia reprodukovať aj hudbu. Roztomilá toaleta 3D Hello Kitty dokáže všetko to, čo iné bežné japonské smart toalety, ale ten pocit…
Zdroj fotografie: Archív MR
Zdroj fotografie: Archív MR
Ak už investujete do 3D toalety s Hello Kitty, potrebujete k doladeniu atmosféry aj toaletný papier. Tento je 4-vrstvový, vyrobený z trvalo udržateľných materiálov. Utieranie sa rozkošným toaletným papierom však nie je lacné, pretože 48 kotúčov stojí 50 dolárov.

Zdroj fotografií: Archív MR

Hračky, hodinky, šperky, detské fotoaparáty, mobily, oblečenie pre kojencov i školákov rôzneho veku, ale hlavne pre dievčatá. To je bežný sortiment s Hello Kitty. Ale kde by ste ju nečakali, tak to je niečo skôr pre chlapov – bandaska s motorovým olejom!
Zdroj fotografie: Archív MR

V roku 2010 taliansky výrobca Agip vyrobil 3-litrovú plechovku motorového oleja, aby sa takto dostal na konkurenčný japonský trh. 

Aký druh tovaru s Hello Kitty uvidíme v budúcnosti, keď jej fanúšikovia zostarnú do veku zakladateľa firmy Shintaro Tsujiho? Možno ortopedické topánky Hello Kitty, plienky pre dospelých Hello Kitty, alebo Hello Kitty okuliare na čítanie? Jedno je isté a to, že firma Sanrio bola dlhé roky stroj na peniaze.

Podporte článok zdieľaním

Facebook
Email
Telegram
WhatsApp
Pocket

Článok pokračuje pod reklamou

Prehľad správ

Najnovšie články