Prehľad správ

Najnovšie články

Postavička Hello Kitty dostala nového šéfa

Viete si predstaviť, že šéfujete jednej firme celých šesťdesiat rokov? A ešte k tomu, že do dôchodku pôjdete až ako 92-ročný? A to dobrovoľne. To sa v minulých dňoch udialo v Japonsku, kde zakladateľ, majiteľ a šéf firmy Sanrio v jednej osobe, pán Shintaro Tsuji odovzdal kormidlo svojmu vnukovi. Novým šéfom sa stal Tomokuni Tsuji. Následníkom Tsujiho sa pritom mal pôvodne stať jeho syn Kunihiko. V roku 2013 však zomrel na infarkt.
1.amazoncomnews.com
Zdroj fotografie: 1.amazoncomnews.com

V krajine vychádzajúceho slnka, kde majú najviac 100-ročných obyvateľov na svete a nie je tam núdza o aktívnych seniorov pracujúcich aj po osemdesiatke, to možno nie je až také nezvyčajné, ale táto výmena šéfa a jeho odchod na zaslúžený odpočinok (v 92-ke!) obletela svet a informovali o nej popredné svetové médiá. Prečo? Odpoveď je ukrytá aj u nás v dobre známej a populárnej postavičke bieleho mačiatka Hello Kitty. Pán Shintaro Tsuji bol od roku 1974, kedy Hello Kitty vznikla až doteraz jej jediným šéfom.

Zdroj ilustrácie:wikimedia.com

Prvá podoba Hello Kitty (White) z roku 1974. Jej pôvodné meno je Kitty White (Ešte dobre, že jej pôvodné meno už vtedy zmenili, dnes by Kitty Biela zaváňalo rasizmom a problémami s aktivistami celého sveta…).
Brand Hello Kitty patrí medzi najúspešnejšie marketingové značky sveta. Určite ste sa s ňou stretli na neprebernom množstve výrobkov od plyšákov, peračníkov, batohov pre školákov až po počítačové hry. Má aj svoj vlastný zábavný park a vraj sa čoskoro objaví aj vo filme od štúdia Warner Bros.

Začiatky brandu Hello Kitty boli, ako to už býva, skromné. Vznikla v roku 1974 v duchu japonského trendu kultúry roztomilosti. Veľmi rýchlo sa prepracovala na jej celosvetový symbol a firma zažila prudkú expanziu. Figúrka zarobila firme odvtedy osemdesiat miliárd dolárov. Z malej figúrky sa stalo kultúrne monštrum, ktorého malo podporovať predaj čohokoľvek.

Časy sa menia a Hello Kitty je už vekom pomaly zrelá dáma a tak aj záujem o ňu v posledných rokoch mierne ochabol. Vnuk Shintaro preberá podnik v nie najlepšej kondícii. Hodnota firma Sanrio, ktorá je kótovaná aj na burze, rok od roku klesá a najnovšie ju zasiahla tvrdo aj koronovírová pandémia. V súčasnosti sa akcie pohybujú na úrovni 15 USD. Pred siedmymi rokmi stáli viac ako štvornásobok dnešnej ceny. Vo fiškálnom roku 2019/20 sa zisky firmy prepadli o katastrofálnych 95%. Na vnuka teda čaká obrovská úloha, zastaviť úpadok firmy a dať jej novú perspektívu.

Zdroj fotografie: Archív MR
V Japonsku vyrazil v roku 2018 na trať aj rýchlovlak Shinkansen Hello Kitty. V mene marketingu sa spojili dve kultové japonské značky.
Zdroj fotografie: XL promotion

Americký hudobný oririginál a jeho marketingové skríženie s japonským brandom Hello Kitty.
Divokým make-upom a kostýmami známa americká rocková skupina KISS svoj hudobný marketing podporovala kadečím. Od futbalu až po truhly. Spojenie divokého rocku s firmou Sanrio a jej roztomilou Hello Kitty prinieslo, ako sa dnes krížencom hovorí – crossover. Čosi, ako keby sa spojil brand sladkého a slaného. Spolu na svet priniesli pre fanúšikov hudby skupiny KISS hrôzostrašne milučkých plyšákov v dizajne KISS a k tomu ešte aj tradičné podporné produkty, ako tričká a hrnčeky na kávu. Nekúp to!

Na vlne Hello Kitty sa zviezla aj iná tradičná americká značka, výrobca tenisiek.

Zdroj fotografie:Archív MR
Sanrio neudeľuje licencie ku zbraniam, ale s alkoholom problém nemajú. Napriek tomu, že je väčšinou ľudí vnímaná ako značka pre deti, Hello Kitty úspešne prešla cestou sprevádzania svojich fanúšikov až do dospelosti. A dospelí predsa môžu konzumovať alkohol. Existuje niekoľko pív Kitty od firmy Becks a taiwanské ovocné pivá. Nájdete sa aj celý rad rôznych vín a sektov.
Zdroj fotografie: Archív MR
Zdroj fotografie: Archív MR
Sieť kaviarní, gastronómia, koláčiky a rôzne iné sladkosti je ďalšia veľká oblasť kam sa Hello Kitty vybrala zarábať Sanriu peniaze.
sanrio
Zdroj fotografie: sanrio
Toalety v Japonsku sú iné ako tie u nás. Sú to technické zázraky. Na rozdiel od našich jednoduchých, japonské majú rôzne funkcie, ako napr. je regulovaná teplota vody, sedačky, jej automatické zdvíhanie, regulovanie pH vody a niektoré vedia reprodukovať aj hudbu. Roztomilá toaleta 3D Hello Kitty dokáže všetko to, čo iné bežné japonské smart toalety, ale ten pocit…
Zdroj fotografie: Archív MR
Zdroj fotografie: Archív MR
Ak už investujete do 3D toalety s Hello Kitty, potrebujete k doladeniu atmosféry aj toaletný papier. Tento je 4-vrstvový, vyrobený z trvalo udržateľných materiálov. Utieranie sa rozkošným toaletným papierom však nie je lacné, pretože 48 kotúčov stojí 50 dolárov.

Zdroj fotografií: Archív MR

Hračky, hodinky, šperky, detské fotoaparáty, mobily, oblečenie pre kojencov i školákov rôzneho veku, ale hlavne pre dievčatá. To je bežný sortiment s Hello Kitty. Ale kde by ste ju nečakali, tak to je niečo skôr pre chlapov – bandaska s motorovým olejom!
Zdroj fotografie: Archív MR

V roku 2010 taliansky výrobca Agip vyrobil 3-litrovú plechovku motorového oleja, aby sa takto dostal na konkurenčný japonský trh. 

Aký druh tovaru s Hello Kitty uvidíme v budúcnosti, keď jej fanúšikovia zostarnú do veku zakladateľa firmy Shintaro Tsujiho? Možno ortopedické topánky Hello Kitty, plienky pre dospelých Hello Kitty, alebo Hello Kitty okuliare na čítanie? Jedno je isté a to, že firma Sanrio bola dlhé roky stroj na peniaze.

Podporte článok zdieľaním

Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on pocket
Pocket

Článok pokračuje pod reklamou

Prehľad správ

Najnovšie články